Besson, Jacques, Theatrum oder Schawbuch allerley Werckzeug und Rüstungen

Table of figures

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[171] Die 56. Figur.Nibergany. Winckel genen Mittnacht. Auffgang Winckel gegen Mittneche Nidergangs Liny. Auffgangs Liny. Nidergang. Winckel gengen Mittag. Mittags Liny. Mittag. Winckel gegen Auffgang.
[Figure 172]
[Figure 173]
[174] Die 57. Figur.Nidergang. Winckel gengen Mittnache Auffgang. Winckel gengen Mittnache. Nidergangs Liny. Auffgahgs Liny. Nidergang. Winckel gegen Mittag. Mittags Liny. Mittag. Winckel gegen Auffgang.
[Figure 175]
[Figure 176]
[177] Die 58. Figur.Nidergang. Winckel gegen Mittnache. Auffgang. Winckel gegen Mittnoche. Nidergangs Liny. Auffgangs Liny. Nidergang. Winckel gegen Mittag. Mittags Liny. Mittag. Winckel gegen Auffgang.
[Figure 178]
[Figure 179]
[180] Die 59. Figur.Mittnache. Winckel gegen Nibergang. Auffgang. Winckel gegen Mittenache. Nidergangs Liny Auffgangs Liny. Nibergang. Winckel gegen Mittag. Mittags Liny. Mittag. Winckel gegen Auffgang.
[Figure 181]
[182] Die 60. Figur.Mittnacht Winckel gegen Ridergang. Auffgang Winckel gegen Mittnacht Nidergangs Liny Auffgangs Liny. Nidergang. Winckel gegen Mittag. Mittags Liny. Mittag. Winckel gegen Auffgang.
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14 13[Figure 13]
Des Authoris Vropoſition zu der
Andern Figur.
Ein new vnd ſonderbar Inſtrument/ſehr bequem/ ein jedes Corpus/ vnnd deſſen theil oder ſtuck/ zu
meſſen/ vnd deren vbereinſtimmung ın der Proportion/ zu prüffen.
Erklerung zur Andern Figur.
DIß Inſtrument iſt von zweyen/ Höltzenen/ Rupffernen/ oder einer andern Matery/
Richtſcheiten/ zuſammen gemacht/ deren das eine (welchs wir das obere nennen) ſich wendet von
dem Winckel zwiſchen auffgang vnd Mittag/ gegen dem Winckel zwiſchen Nidergang vnd Mit-
nacht:
das ander gehet geraõ von Mittnacht gegen Mittag. Diſe werdẽ beyde in 15. gleiche theil auß-
getheilet/ vnnd deren jeder theil widerumb in . anõre/ daß alſo das gantze 75. gleiche theil habe ſol-
le.
An dem obern Richtſcheidt leßt ſich ſehen eines Nagels Kopff oder Platten/ welches/ ſo woln auch
des gantzen Inſtruments jnnere theil/ ſtehen gegen dem Nidergang ſtuck weiß abgeriſſen.
Das erſte
gegen dem Mittag/ iſt das Zünglein Alhidata genannt.
Das ander theil/ oder die ander Figur/ iſt des Nagels Blattẽ-
auff welches Stand oder dem euſſern vmkreiß/ iſt die außtheilung der maß/ damit man eins dings höhe miſſet/ wirde
Scala Altimetra genannt.
Das dritte iſt das Mütterlin/ ein viereckichts Eyſen/ einem Würffel nicht vngleich/ welches
auff die Klufft des vntern Richtſcheidts/ an dem Ort/ da daſſelbe jnwendig daß obere Richtſcheidt berühret/ gelege
werden muß.
In diſem Mütterlin iſt ein loch/ in welchem des Nagels theil/ der auß dem andern/ dem voigen in allen
gleichen Mütterlin/ oder Würfeleylen/ herauß raget/ ohne hindernuß beweglich ſein ſolle/ vnd gehet diß ander Mü-
terlin/ auff die Klufft des andern Richtſcheits/ gerad gegen dem vorigen vber.
Das vbrige theil des Nagels/ ſampt der
fünfften Figur iſt eine Schrauben/ von welcher das Inſtrument feſt zuſam gehalten wirdt.
In beyden Richtſcheiten
iſt auch ein kurtzers vnnd engers Klüfftlein/ in welchem der Nagel hin vnd her gerucket wirdt/ damit auch die Mütter-
lin/ oder die Eyſen den Würffeln nicht vngleich/ in den auff einander rürenden Klüfften bewegt werden.
Es vergleiche
ſch aber diß Inſtrument in vilem dem Euclidiſchen Circkel/ der gleichsfals von vnſerm Autore erfunden iſtvnd kan in
vielerley weiß vnd weg gebraucht werden/ wie ich mit der hilff Gottes/ an einem andern Ort erweiſen wil.
Zuſatz.
WIewoldiß Inſtrument/ in 75. theil alhie getheilet wirdt/ kan doch die lenge deſſelben gröſſer oder kleiner ſein/
nach dem ein jeder wil oder ſeine gelegenheit erfordert.
Die zwey Richtſcheid aber (ſo vil derſelben geſtale an lan-
get) ſollen viereckicht/ eben/ vnd einer ſolchen dicken ſein/ damit ſie die vier obbemeldten Klüfft/ bequemlich/ v
mit einer zier/ erleyden können:
Dañ in diſen Klüfften/ wie ſchon hieoben angezeigt/ müſſen die Mütterlin oder Eyſen/
ſo den Würffeln ſich vergleichen/ leichtlich/ vnd ohne mühe bewegt werden.
14[Figure 14]

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