Besson, Jacques, Theatrum oder Schawbuch allerley Werckzeug und Rüstungen

Table of figures

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[171] Die 56. Figur.Nibergany. Winckel genen Mittnacht. Auffgang Winckel gegen Mittneche Nidergangs Liny. Auffgangs Liny. Nidergang. Winckel gengen Mittag. Mittags Liny. Mittag. Winckel gegen Auffgang.
[Figure 172]
[Figure 173]
[174] Die 57. Figur.Nidergang. Winckel gengen Mittnache Auffgang. Winckel gengen Mittnache. Nidergangs Liny. Auffgahgs Liny. Nidergang. Winckel gegen Mittag. Mittags Liny. Mittag. Winckel gegen Auffgang.
[Figure 175]
[Figure 176]
[177] Die 58. Figur.Nidergang. Winckel gegen Mittnache. Auffgang. Winckel gegen Mittnoche. Nidergangs Liny. Auffgangs Liny. Nidergang. Winckel gegen Mittag. Mittags Liny. Mittag. Winckel gegen Auffgang.
[Figure 178]
[Figure 179]
[180] Die 59. Figur.Mittnache. Winckel gegen Nibergang. Auffgang. Winckel gegen Mittenache. Nidergangs Liny Auffgangs Liny. Nibergang. Winckel gegen Mittag. Mittags Liny. Mittag. Winckel gegen Auffgang.
[Figure 181]
[182] Die 60. Figur.Mittnacht Winckel gegen Ridergang. Auffgang Winckel gegen Mittnacht Nidergangs Liny Auffgangs Liny. Nidergang. Winckel gegen Mittag. Mittags Liny. Mittag. Winckel gegen Auffgang.
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80 106[Figure 106]
Des Authoris Propoſition zu der
Fünff vnd Treyſſigſten Figur.
Ein newe Machina oder Rüſtung/ mit der man ohne einiges ſteigen/ Mörder vnd Stein genugſam
vielen Werckleuten/ in die höhe ziehen kan/ ſehr dienſtlich vnnd notwendig/ wann man ein alte
Mawr beſſern wil.
Erklerung zur Fünff vnd Treyſſigſten Figur.
DIe macht der bewegung iſt an dem groſſen Rade gelegen/ das vbrig iſt auß der her-
nach folgenden erkleung vnd erweiſung gut zuver ſtehen. Vnten gegen Mittag ſtehen zwen Haſpel/
deren der eine an dem ſich das Seil auff windet/ iſt etwas kleiner/ vnnd wirdt von eins Menſchen
Hand vnd ſterck vmbgetrieben.
Diſes Seil aber windet ſich auch vmb das groſſe Rad/ an deſſen Are
gegen Auffgang vnd Nidergang/ ſein zwo Wellen/ die machen mit den beyden Stützen/ den andern
Haſpel.
Auff diſe Wellen winden ſich auch Seiler/ an derẽ ende iſt ein lange Stang/ der Ar Schnur
eben gleich hangend/ die tregt an ſich trey Aimer vnd trey Körbe.
Oben in der höhe gehen zwen Bal-
ck en herüber/ die haben fornen jhre Werbeln.
Die Seil aber müſſen an den zweyen enden der Stangen/ wie ich geſagt
hab/ angebunden ſein/ die ziehen/ wann das Rad vnd der Haſpel vmbgetriben werden/ die Stang mit den Aymern in
die höhe.
Vnd wann ſie nun alſo hinauff gezogen ſein/ ſo zeucht der jenige/ welcher nahend bey dem Haſpel gegen Mit-
tag ſtehet/ das Seil ſo ſich vmb das groſſe Rad gewunden vnterſich/ vnd zeucht alſo auch die Stang/ daran die Aymer
vnd Körb hangen/ widerumb zn ſich herab.
Das dann leichter zuderſtehen iſt.
Zuſatz.
DAmit die ſach noch klärer vnd deutlicher werde/ muß man mercken/ daß das’Seil an der Wellen gegen Auff-
gang hinauff zu dem Balcken/ der auch gegen Auffgang iſt/ reichen/ vnd durch ſeine Werbel herdurch gehen/
vnnd von dannen widerumb herab zur Erden ſich erſtrecken müſſe/ damit die Stang/ von der droben geſagt/
vnd die gegen Mitternacht gemalet iſt/ dran gebunden werde.
Ebner maſſen muß das ander Seil der andern gleichen
Wellen/ gegen Nidergang geſtaltet ſein/ nemlich in die höhe gezogen werden/ vnd durch die Werbel deß andern Bal-
cken gegen Nidergang herdurch gehen/ vnnd herab auff die Erde reichen/ damit es gleiches fals an die Stang/ welche
die trey Aymer vnd Rörbe/ in die man den Mörder vnd Stein hinauff zu ziehen einladet/ gebunden werde.
Vnd wann
mann diß alſo verſtehet/ muß man ferner in acht haben/ daß alle bewegung von dem Menſchen herkommet/ der den klei-
nern Haſpel vmbdrehet/ an welchem ſich das Seil/ das vom gröſſern Rad herab´gehet/ auffwicklet.
Wann nun daſſelbe
Rad herumb gehet/ windet es zu gleich auch die Seil/ auff die beyde Wellen/ vnd wird alſo die Stang in die höhe gezo-
gen.
Doch müſſen vnter deſſen die Wellen feſt an die Art angemacht/ auch die Stützel oder Füſſe derſelbrn feſt vnd ſtet
auff der Erden ſtehen/ damit ſie nicht durch die groſſe Laſt beweget oder auff gehaben werden.
Mit dem Seil aber/ das
von dem groſſen Rade hinauff gehet/ vnd an das mittel der Stang angebunden iſt/ zeucht man die Stang widerumb
herab/ wann die Körb vnd Aymer außgeläret ſein.
107[Figure 107]

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